Friday, November 29, 2013

1BESTARINET HELPDESK

Permasalahan berkaitan 1BestariNet hendaklah diajukan ke meja bantuan 1BestariNet untuk tujuan tindakan dan rekod pihak yang bertanggungjawab. Laporan boleh dibuat melalui beberapa cara iaitu :

1. Telefon ke meja bantuan 1BestariNet di talian 018-799 8787
2. Emel aduan ke moesupport@ytlcomms.my
3. Mengisi maklumat aduan di portal https://1bnselfcare.yes.my. Id dan kata laluan diperlukan untuk aplikasi ini.

Jika pihak sekolah tidak dapat menghubungi salah satu cara di atas, aduan boleh dihantar secara terus melalui emel ke pmo.operasi@1bestarinet.yes.my atau menghubungi pegawai PMO untuk bantuan.

1. Connectivity dan Content Filtering:
     a. Nombor Telefon : 018-7997917 / 018-7997901 / 018-7997905 / 018-7997904
     b. SMS : 019-2896605 / 019-2239302 / 019-2239261 / 019-2239245

2. VLE
     a. Nombor Telefon : 018-7997914 / 018-7997900
     b. SMS : 010-4016605 / 010-4006605

3. Dongle
    a. Nombor Telefon : 018-7997914 / 018-7997902
    b. SMS : 010-4016605 / 019-2426605

4. 1BRIS
     a. Nombor Telefon : 018-7997915 / 018-7997906
     b. SMS : 019-3596605 / 019-2836605

No comments: