Friday, November 29, 2013

ANTIVIRUS SYMANTEC PERCUMA UNTUK RANGKAIAN KOMPUTER 1BESTARINET

Salah satu skop daripada perkhidmatan dalam rangkaian 1BestariNet adalah memberikan perkhidmatan Managed Security Services yang merangkumi antivirus dan patch management untuk 400 ribu komputer peribadi (PC) yang terdapat  di dalam rangkaian 1BestariNet. 

Sehubungan dengan itu, bagi PC sekolah yang belum menerima antivirus bolehlah memuat turun antivirus daripada pautan (link) antivirus Symantec bagi perkhidmatan 1BestariNet yang dihantar ke alamat email 1Bestarinet sekolah masing-masing. Di dalam email itu juga dilampirkan sesalinan garis panduan pemasangan antivirus tersebut sebagai rujukan.

Walau bagaimanapun, hanya PC yang mematuhi spesifikasi sahaja boleh menggunakan aplikasi di atas. Di harap semua sekolah di dalam rangkaian 1Bestarinet dapat mengambil tindakan lanjut bagi memastikan perisian ini dimuat turun seterusnya digunakan untuk kebaikan dan keselamatan PC sekolah masing-masing. Segala panduan untuk pemasangan perisian antivirus tersebut boleh dirujuk di dalam garis panduan yang dilampirkan. 

No comments: